Veelgestelde vragen

Wie is SprayPay?

SprayPay, is de handelsnaam van WebFin Leningen BV. Wij zijn een Nederlands bedrijf en onderdeel van WebFin Holding BV. Wij bieden de consument de mogelijkheid aan om de aangekochte producten gespreid te betalen. Wij betalen je rekening, jij betaalt ons in termijnen terug.

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft aan SprayPay de vergunning afgegeven waarmee we kredieten mogen verlenen. Het vergunningsnummer is: 12045002

Hoe werkt SprayPay?

Klik hier om te zien hoe SprayPay werkt.

Hoe verstrekken wij verantwoord krediet?

In ons proces stellen wij een aantal vragen over jouw financiële situatie. Wij toetsen bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. De combinatie van jouw antwoorden en onze BKR-toetsing bepalen of wij overgaan tot het verstrekken van een krediet.

Welke rentepercentage berekent SprayPay?

SprayPay hanteert een rentepercentage van 14%. Stel jij wil graag een aankoopbedrag van €500,- gespreid betalen dan betaal je ongeveer € 3,- aan rente per maand op basis van 12 maanden.

Ben jij benieuwd naar je maandbedrag? Ga naar : Hoe werkt het?

Hoe onderteken ik de SprayPay overeenkomst?

In het SprayPay proces onderteken je het contract met de mobiele pincode die jij (en eventueel je partner) van ons ontvangen hebt. Als je de pincode(s) hebt ingevoerd is het contract ondertekend.

Je hoeft bij ons geen documenten te ondertekenen die vervolgens met de post opgestuurd moeten worden. Alles is digitaal en dat willen we graag zo houden.

Voor wie maakt SprayPay gespreid betalen mogelijk?

Wij maken gespreid betalen mogelijk voor Nederlands ingezetenen die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Wij bieden alleen gespreid betalen aan via de bij ons aangesloten webshops. Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250,- tot een bedrag van €3500,-

Kan iedereen gespreid betalen aanvragen?

Iedereen kan gespreid betalen aanvragen. Echter, niet iedereen komt hiervoor in aanmerking.

SprayPay verleent alleen gespreid betalen als dit verantwoord is volgens de richtlijnen van het Nibud. Wij willen zo voorkomen dat je geen problemen krijgt met het betalen van je rekening.

Hoe wordt jouw kredietwaardigheid bepaald?

In ons proces stellen wij een aantal vragen over je financiële situatie. Wij toetsen onder meer bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. Op basis van jouw gegevens en onze BKR- toetsing wordt bepaald of jij in aanmerking komt voor gespreid betalen.

Als mijn krediet wordt afgewezen kan ik dan vragen waarom?

Je kunt ons vragen naar de reden van de afwijzing. Hiervoor kun je een schriftelijk verzoek indienen via ons contactformulier of contact opnemen met de instantie die jouw kredietwaardigheid als onvoldoende beschouwt.

Waar kan ik mijn klacht kenbaar maken?

Alle klachten kun je kenbaar maken via ons contactformulier. Wij stellen alles in het werk om je klacht zo snel mogelijk (samen) op te lossen. Mocht je niet tevreden zijn met de door ons aangedragen oplossing dan kun je contact opnemen met de klachtencommissie van het Kifid. Kifid kun je bereiken op www.kifid.nl.

Hoe betaal ik mijn rekening af?

Bij het digitaal ondertekenen van de overeenkomst ga je ermee akkoord dat wij na 30 dagen het verschuldigde maandbedrag incasseren. Zorg ervoor dat er voldoende saldo op je rekening staat, verder hoef je niets te doen.

Kan ik mijn rekening eerder betalen?

Eerder je rekening betalen is geen enkel probleem. Als je meer afbetaald dan de gebruikelijke, maandelijkse bedragen dan wordt het bedrag automatisch verlaagd. Vervolgens betaal je rente over het nieuwe openstaande bedrag. Aan het eerder aflossen zitten overigens geen extra kosten verbonden.

Ontvang ik notificaties voor mijn betalingen?

Alle betalingen vinden plaats middels automatische incasso, altijd 30 dagen na de aankoopdatum. Mocht de incasso niet gelukt zijn dan ontvang je van ons een herinnering per SMS en per mail. In deze reminder staat een datum waarop wij opnieuw gaan incasseren. Je dient er dan voor te zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat zodat wij het afgesproken termijnbedrag alsnog kunnen incasseren.

Wat gebeurt er als ik tijdelijk niet kan voldoen aan mijn betaalverplichting?

Kun je niet op tijd betalen? In dat geval dien je ons daarvan meteen op de hoogte te stellen. Gebruik daarvoor het contactformulier. Gezamenlijk bekijken we dan de mogelijkheden om tot een aanvaardbare oplossing te komen.

Wat gebeurt er als ik langer (dan 2 maanden) niet kan voldoen aan mijn betaalverplichting?

Loop je meer dan 2 maanden achter met je betalingen dan zijn wij verplicht dit te melden aan het BKR. Dit kan gevolgen hebben bij de aanvraag van andere kredieten of langlopende abonnementen. Tevens hebben wij het recht de goederen die je hebt aangekocht met ons krediet op te eisen.

Kun je niet op tijd betalen? In dat geval neem je direct contact met ons op. Gezamenlijk bekijken we de mogelijkheden om tot een goede oplossing te komen.

Wat doe ik als de ontvangen goederen niet goed zijn?

Conform de voorwaarden van de webshop dien je de goederen binnen de door hen gestelde termijn terug te sturen. Zodra wij de bevestiging van de Webshop ontvangen, vervalt onze overeenkomst. Je bent SprayPay dan niets verschuldigd.

Wat gebeurt er als mijn aankoop kapot gaat?

Als het gekochte product kapot is (gegaan) of het functioneert niet goed, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de Webshop. Neem contact met hen op. Je betalingsverplichting naar SprayPay blijft gewoon staan.

Ik wil mijn product retourneren

Als je jouw product(en) retourneert aan de webshop, wordt de prijs van de teruggestuurde producten verrekend met het te betalen bedrag. Je maandtermijn wordt dan automatisch aangepast. Als er geen bedrag meer openstaat wordt onze overeenkomst kosteloos beëindigt.

Wat gebeurt er als ik altijd op tijd betaal?

Als je netjes en op tijd het gekochte product(en) afbetaalt, doneren wij een gedeelte van het aankoopbedrag aan het door jou gekozen goede doel. Je kunt hier kiezen welk goede doel jij wilt steunen. Op deze manier willen wij samen met jou de wereld een stukje beter maken.

Waarom stelt SprayPay geld ter beschikking aan een goed doel?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen elkaar helpt. Niet alleen maar nemen maar ook soms iets geven. Als je altijd netjes jouw verplichtingen aan ons nakomt dan geven wij een gedeelte van jouw aankoopbedrag aan een goed doel.

Waarop hebben wij de 3 goede doelen geselecteerd?

Iedereen maakt zijn eigen afwegingen voor het kiezen van een goed doel. Wij hebben een selectie gemaakt van 3 goede doelen, ieder doel focust zicht op een ander segment. Wij hopen dat er minimaal één goed doel bij zit dat op jouw bijdrage kan rekenen.

Hoeveel schenkt SprayPay aan het goede doel?

Als jij altijd de maandelijkse bedragen op tijd betaalt schenken wij € 1,- aan het goede doel. Dankzij jou kunnen wij tussen de 1-3% van onze omzet schenken aan een goed doel!

Waarom verwerkt SprayPay persoonsgegevens?

Om onze service aan te kunnen bieden, hebben we wat gegevens van je nodig. Klik hier voor ons privacy statement waarin meer staat uitgelegd over het verwerken en gebruik van persoonsgegevens door SprayPay.

Waarom moet ik in het proces inloggen met iDIN?

SprayPay wil zeker weten aan wie krediet wordt verleend. Met behulp van iDIN kunnen wij je identificeren en weten we zeker met wie we een overeenkomst sluiten.

Hoe weet ik zeker dat een betaaloverzicht daadwerkelijk van SprayPay komt?

In je betaaloverzicht vermelden we jouw persoonsgegevens, jouw openstaande maandbedragen en de afschrijvingsdata. Controleer deze gegevens goed. Verder kun je de e-mailadressen van SprayPay herkennen omdat het altijd eindigt met @spraypay.nl. Emailadressen die niet zo eindigen zijn niet van SprayPay afkomstig.

Krijg je een betaaloverzicht dat niet aan deze eisen voldoet? Neem dan direct contact met ons op via het contactformulier!

Empty tab. Edit page to add content here.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Vul dan onderstaand formulier in en verstuur het bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

VEELGESTELDE VRAGEN
BEL ONS
088-8800895
(Op werkdagen tussen 09:00 – 17:00)
Contactformulier
Bezig met versturen